Voordelen van matrasreiniging

Er zijn groot aantal voordelen te behalen met matrasreiniging voor zowel de bedrijven als particulieren zoals kostenbesparing, oplossing hygiëne-en allergieprobleem, gastenbinding door verhoogde servicegraad, gastenwerving en concurrentievoordeel.

Hieronder vindt u een overzicht van de voordelen die matrasreiniging kan bieden:

  1. Matrassen zijn tegenwoordig van een dusdanige kwaliteit dat ze rustig 10 tot 15 jaar meegaan. Wat matrasfabrikanten en specialisten echter zeggen is dat de matras na 5 jaar vervangen dient te worden aangezien de matras dan een hoge concentratie allergenen stoffen bevat en ernstig vervuild is. De matras bevat dan ongeveer 2 miljoen huisstofmijten, huisstofmijtuitwerpselen (de huisstofmijt poept ongeveer 200 keer zijn eigen lichaamsgewicht in zijn leven), honderden grammen huidschilfers, stof, bacteriën, virussen, schimmels en sporen. Door uw matrassen door ons te laten reinigen verlengt u de levensduur van uw matrassen met 40% tot 100%. U hoeft uw matrassen niet meer om hygiënische reden te vervangen, dat bespaart u een hoop geld.
  2. Steeds meer mensen zijn zich bewust van matrashygiene. Zij beseffen zich dat alleen het vervangen van het beddengoed geen garantie is voor een schoon en hygienisch bed. Dat is wel wat de gast verlangt. De matras in ongereinigde vorm levert een hygieneprobleem op. Stelt u zich eens voor dat een gast de badkamer betreedt waar hij schimmel aantreft of dat het toilet niet gereinigd is. Steeds meer gasten beschouwen de matras als de genoemde badkamer. Daarnaast stijgt het aantal mensen met een allergie. In 2015 heeft de helft van de Westerse bevolking last van een allergie. Op dit moment heeft zo'n 20% van de bevolking last van huisstofmijtallergie. Deze allergie wordt veroorzaakt door de uitwerpselen van de huisstofmijt, die de allergene stof guanine bevatten. Van de in een hotelkamer aanwezige huisstofmijten bevindt zich 90% in de matras.
  3. Door gebruik te maken van ons matrasreinigingsconcept verhoogd u per direct uw servicegraad. Uw gasten zullen in de toekomst gebruik blijven maken van uw verblijfsaccomodatie omdat u voldoet aan hun verwachtingen op het gebied van hygiëne en gezondheid. Dit wordt gewaardeerd en gasten zullen bij u blijven terugkeren.
  4. Gasten verwachten steeds meer voor hetzelfde geld en beschikken over vele mogelijkheden om verblijfsaccomodaties te vergelijken. De groep mensen met specifieke eisen en wensen op het gebied van hygiëne, gezondheid en allergie wordt steeds groter. Als u zich kunt profileren als zijnde het hotel dat met deze eisen en wensen rekening houdt en hier ook concreet iets mee doet zal u dat vele nieuwe gasten opleveren die vervolgens bij u terug blijven keren.
  5. U bouwt een voorsprong op op uw concurrentie; U bekommert zich om de gezondheid van uw bestaande en nieuwe gasten door te zorgen voor schone, hygiënische en allergievrije matrassen. Dit zien mensen en ze zien het niet bij uw concurrenten. De keuze voor uw verblijfsaccomodatie is dan snel gemaakt.

In samenspraak met uw housekeeping stellen kan er een gedegen reinigingsplan opgesteld worden om de reiniging gestructureerd en vlekkeloos te laten verlopen. De gehele reining vind bij op locatie plaats en is volledig droog.